måndag 3 mars 2008

Storebror föredrog att vänta lite

I postlistan från Kammarrätten i Stockholm fanns i dag en rad som tilldrog sig min uppmärksamhet - det handlade om en dom i ett ärende som gäller "uppgifter som rör slutbetyg vid fristående skolor inom gymnansieskolan för läsåret 2006/07".

Att jag är nyfiken beror förmodligen på att jag är ung och dum och inte känner till någon tidigare självklar dom eller tidigare självklart JO-utlåtande i frågan - men förhoppningsvis är någon av bloggens läsare lika ovetande. (En snabbsökning - med betoning på snabb - på JO:s, JK:s och Domstolsverket gav inget matnyttigt, så nu vet ni att jag i alla fall gjort hemläxan.)

Nu får den nyfikne inte någon ledning i det här inlägget, eftersom kammarrätten - trots att det i postlistan framgår att "målstatus" är "avslutad" - vägrar lämna ut domen! Då jag ringde var den nämligen inte expedierad ännu, och planen var att den skulle expedieras vid 17-tiden! Vad säger man?

Jag och alla andra får vänta tills i morgon... Då ringer vi och ber dem faxa 650 för 08. Jag tar nog förresten 648 för 08 också, medan jag håller på - det är samma kille som överklagat och det handlar om "begäran om utlämnande av uppgifter om fristående skolor".

Inga kommentarer: