fredag 22 februari 2008

Människor som gör som jag

Som jag nämnde tidigare har jag begärt att få ta del av Polismyndighetens i Västernorrland interna telefonkatalog. Jag fick avslag med hänvisning till rikets säkerhet.

I min iver att lära mig mer om offentlighetsprincipen har jag hos kammarrätterna (det är till dem man överklagar avslagsbeslut) begärt ut listor över ärenden som rör utlämnande av allmänna handlingar. På dem återkommer ett namn gång efter annan, i ärenden som rör just polismyndigheternas interna telefonkataloger.

Enligt tidningen Expo delar jag tydligen mitt intresse för polisens anställda med en känd nazist: http://expo.se/2007/48_1834.html

(Jag jämförs ibland med en annan känd nazist. Det är då jag försöker vara noga med maten för att hålla vikten. Då kallar min sambo mig för sin "lilla Hitler".)

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt! min lill-Hitler