onsdag 21 maj 2008

Skämmes, ta mig fan!

När man driver en blogg om offentlighetsprincipen och skyltar med att syftet med den är att man ska tvinga sig själv att använda den mer i praktiken, så är det här lite pinsamt.

Jag överklagade faktiskt en grej häromdagen. Och inget fel i det, jag tycker faktiskt jag argumenterade rätt bra, till och med.

Och det kanske är en generationsfråga.

Men brevet jag fick med vändande post från kammarrätten gör mig alldeles röd om öronen:

"Ert överklagande är ofullständigt eftersom det inte är egenhändigt undertecknat i original. Ni ska underteckna handlingen som bifogas, och snarast sända tillbaka, posta den till kammarrätten."

Det duger inte att mejla ett överklagande. Ni som varit med länge får peka och skratta hur mycket ni vill. Jag är säker på att vi är flera under 30 som tror att man kan använda e-post till allting.

Nu vet vi bättre. :)

Inga kommentarer: